Cum sa iti gasesti un loc de munca in 2013

Suntem in plina criza. Iar intr-o perioada de criza, in care companiile dau faliment pe capete, este foarte greu sa iti gasesti un loc de munca. De aceea, jurnalistii de la Wall Street Journal i-au intrebat pe specialistii in domeniu ce ar trebui sa faca o persoana care isi cauta un loc de munca.

Holly Paul, manager la PricewaterhouseCooper este de parere ca o persoana care isi cauta de lucru trebuie in primul rand sa fie un bun comunicator. Astfel, in opinia lui Paul, comunicarea ar trebui sa fie pe primul plan. Daca o persoana stapaneste bine tainele comunicarii atunci poate obtine tot ce isi doreste. Mai ales ca in ziua de astazi foarte multe joburi pun accentul pe comunicare. Asa ca atunci cand te afli la un interviu ar trebui sa ii arati angajatorului ca stii sa vorbesti frumos. Iar angajatorul isi da seama, de obicei, dupa doar cateva minute, cu ce persoana are de-a face. Asa ca daca nu excelezi la capitolul comunicare nu ar fi rau sa faci exercitii in acest sens. In fata oglinzii, in baie, unde vrei tu. Doar ca nu trebuie sa uiti ca comunicarea e incredibil de importanta.

O alta idee pe care ar trebui sa insiste cel care isi cauta un loc de munca este bradul personal. Ce e acela “brand personal’’?. Ai rabdare doua secunde si noi iti vom explica. De cand cu extinderea retelelor de socializare, angajatorii au inceput sa caute candidatii pe Facebook, Twitter, Google, etc. Din acest motiv ar trebui sa acorzi o mare atentie profilului tau de Facebook. Plus ca nu ar fi rau sa iti faci un blog personal care sa iti serveasca drept portofoliu. Astfel, chiar daca la capitolul experienta nu vei avea prea multe de trecut, vei avea macar avantajul de a arata un portofoliu online. Si cateodata acest portofoliu poate face diferenta intre candidati. De asemenea, multi angajatori se orienteaza spre persoane cat mai flexibile, asa ca nu ar fi rau ca atunci cand te afli la un interviu sa specifici faptul ca esti dispus sa lucrezi in domenii conexe si, totodata, ca nu te deranjeaza ideea de a merge in delegatii.